PREZENTARE
21.03.2019
asd

ŠKODA ține garda sus și în mediul urban. Cât de mic va fi KAMIQ?

După succesul repurtat cu SUV-urile de mare și medie capacitate, ŠKODA vrea să facă legea și în rândul celor mai mici.

Cu dimensiuni cu adevărat minione, fiind printre cele mai scurte din clasa sa, KAMIQ ridică garda în oraș după ce frații săi, KODIAQ și KAROQ, au stabilit standardele de confort pentru off-road și drumurile de toate categoriile.

Pe de altă parte, în ciuda faptului că va fi „coleg” de segment în concernul VW cu T-Cross, KAMIQ nu face rabat de la spațiile interioare generoase cu care ne-a obișnuit marca cehă, în special pentru pasageri, dar și pentru bagaje. Dovadă și „cufărul” de 400 l.

La doar 4,241 m lungime, KAMIQ este, de fapt, cu mai puțin de un centimetru mai lung decât... T-Roc. Însă ampatamentul său este cu 6 cm mai lung, ajungând peste 2,61 m. Și, deși este cu doar 2 cm mai îngust (1,783 m), KAMIQ este cu 4 cm mai scund decât T-Roc sau T-Cross.

Per total, o stabilitate de excepție, care abia așteaptă să se facă simțită la dezlănțuirea celor 150 CP dezvoltați de propulsorul echipării de vârf anunțate ca fiind cea a benzinarului 1.5 TSI, pe lângă „tăcutul” benzinar 1.0 TSI reglat la 95 sau 115 CP, ori economicul 1.6 TDI de 115 CP.

Pe lângă poziția înaltă, KAMIQ stabilește și noi standarde în segment.

La fel ca Scala în domeniul compactelor, miniSUVul KAMIQ trasează linii pretențioase în special la capitolul dotări.

Ecran de bord cu o diagonală de 10,25 inchi, media display de 9,2 inchi și conexiune permanentă la internet, sistem audio opțional cu 10 incinte. Bord și uși față cu materiale moi, lumină ambientală și scaune tapițate cu microfibră Suede (velur).

La capitolul siguranță, KAMIQ vine din standard cu Front Assist și Lane Assist, iar la opționale poate fi trecut un sistem adaptativ de viteză constantă.

Și, fiindcă spuneam mai sus de stabilitate, aceasta poate fi dusă până la un nivel sportiv, cu ajutorul suspensiei adaptive Sport Chassis Control, care oferă o gardă la sol scăzută cu 10 mm și patru moduri de condus: Normal, Sport, Eco și Individual.

O altă opțiune oferită este un scut suplimentar pentru cei care doresc să folosească mașina și dincolo de drumurile asfaltate.

Așadar, KAMIQ este nu doar un vehicul în premieră în gama ŠKODA, miniSUVul urban, dar aduce și un standard de dotări în premieră pe sefmentul său.

Pe cea mai nouă și elaborată platformă de la Volkswagen MQB - aici în varianta compactă, A0 – KAMIQ este un vehicul complet nou, chiar și față de omonimul său lansat anul trecut în China. Acela este construit pe vechea platformă PQ46, pe care se „sprijinea” și prima generație de Tiguan, iar formele generale și detaliile „vărului chinez” trădează acest remake unui ochi avizat, după cum vedeți în ilustrațiile selectate mai jos.