PREZENTARE
20.12.2018

Încă un model Škoda ia viteză! În sus, pe scara pretențiilor clasei sale.

S-a lansat un nou reper de standarde Škoda, de data asta fără coadă.
Scala

După Octavia, Rapid, Superb și, mai nou, Kodiaq - modele ce au ridicat standardele de volum la clasele din care fac parte - a venit și rândul hatchbackului compact Rapid Spaceback să se dea de trei ori peste planșeta de proiectare. De data aceasta, pentru standarde de confort, siguranță, dar și design.

Dacă primele trei modele amintite mai sus s-au remarcat în special prin „instituirea” portbagajelor uriașe și spațiilor generoase pentru pasagerii din spate, recent lansatul Rapid Spaceback are o transformare mai radicală. Nu degeaba a schimbat și numele, fiindcă este o evoluție pe mai multe planuri.

Scala, urmașul Rapidului Spaceback, nu pune atât accent pe spațiu. Deși este cel puțin mai lată decât predecesorul. Nivelele dotărilor, siguranței, dar și efectul apariției sunt mult nu doar peste ce oferea Rapidul Spaceback, dar strălucesc individualizat în rândul clasei hatchbackurilor compacte în general.

Noua ŠKODA SCALA va întoarce capete instantaneu. Cu un design emoțional evident, cu farurile aproape triunghiulare, ultima tendință la Mladá Boleslav, dar și cu muchiile laterale rasate, amintind de Superb.

Pe de altă parte, modelul adaugă încă o aluzie-tribut la o marcă auto recunoscută pentru robustețe, pe lângă multe alte sugestii făcute, prin elemente de design de pe alte modele, în special Octavia, Superb, SUV-uri de la Yeti încoace, dar și pe modelele combi. Este vorba despre numele scris cu litere distanțate, pe hayonul din sticlă neagră, o aluzie clară a acestui „Volvo al Estului” la neuitatul model C30 al suedezilor.

La interior, standardul de clasă este clar depășit în special prin ecranul gigantic din capul consolei centrale, dar și de ecranul Virtual Cockpit de 10.25” din locul instrumentelor de bord clasice. Tot un leader în clasa sa este și portbagajul de 467 de litri.

ŠKODA SCALA poate fi dotată cu până la 9 (nouă) airbaguri și o gamă avansată de sisteme de asistență pentru șofer, rezervate până acum doar modelelor de top: Lane Assist și Front Assist, inclusiv funcția frânării automate de urgență, Cruise Control Adaptiv (ACC) sau Park Assist.

Mai mult, ŠKODA SCALA va fi mereu online grație cardului eSIM cu conexiune LTE (4G) din dotare. În plus, sunt prezente o mulțime de dotări Simply Clever, inclusiv ușa portbagajului operată prin mișcarea vârfului pantofului, o opțiune în premierp la această clasă.

Motorizarea va consta din cele trei TSI-uri disponibile actualmente pe Rapid și Octaviile din baza gamei, respectiv de 1 litru și 95 sau 110 CP, 1,5 litri și 150 CP cu doi cilindri dezactivabili sau 1,6 litri TDI de 115 CP. De pe la jumătatea lui 2019 va apărea și 1.0 G-TEC, un motor de 66 kW (90 CP) cu gaz natural comprimat (CNG).