Simply Clever

SUV-ul perfect - detalii, cifre și prețuri

„Ursul” Škoda, pregătit pentru liga mare

Ivas Complex Auto

* Mereu în avantaj de preț și spațiu interior * Peste 100 CP între bază și vârf de gamă * 360° vizibilitate video și direcție automată * O imagine superbă împrumutând de la Superb * Tractor de caravană, combi imens și limuzină cu ghid *

Nerăbdarea a cuprins automobiliștii de pe multe meridiane, însă englezii sunt recunoscuți drept cei mai entuziaști la noutăți și, în același timp, cei mai critici și orientați spre câtărirea raportului dintre preț și calitate.

De aceea, la lansarea de la Berlin, jurnaliștii de la Auto Express au studiat Kodiaqul pe toate părțile și i-au pus câteva întrebări și bossului de la Škoda, Bernhard Maier.



Așa au aflat că viitorul vârf de gamă al cehilor își asumă cel mai mare spațiu interior și cele mai mici prețuri din clasa sa, care include SUV-uri precum Kia Sorento, Land Rover Discovery Sport, sau Hyundai Santa fe, de exemplu. Mașina folosește cea mai lungă dintre variantele de platformă MQB (modular querbauksten = cadru modular transversal) ale grupului VW, doar viitorul Tiguan XL urmând să aibă un asemenea ampatament de 2,791 m.

Dimensiunile favorizează un portbagaj care are între 240 l în varianta cu șapte locuri și până la aproape 2,1 mc cu toate scaunele din spate rabatate, podeaua plată obținută fiind un mare atu la spațiul de încărcare.

Pe de altă parte, în ciuda dimensiunilor impresionante, cel puțin când vine vorba de o marcă europeană (4,700 m lungime, 1,882 m lățime și 1,676 m înălțime), Kodiaqul va fi destul de ușor – 1452 kg varianta de bază, cu motor 1,4 l benzinar și tracțiune față, tracțiunea integrală adăugând doar 80 de kg în plus.

Se pare că rezerva de greutate lăsată este o anticipare a variantei hibride, cu motoare electrice suplimentare, condiții în care Kodiaq 1.4 va ajunge la o putere totală combinată de 250 CP.

Putere și ecologie

Fiindcă veni vorba de motoare, Kodiaq este prevăzut să ofere cinci variante de putere bazate un două benzinare de 1,4 l (125 și 150 CP) și 1,8 l (180 CP), dar și un Diesel de 2 l (150 și 190 CP), cutilei de viteze fiind manuale cu șase sau automate (DSG) cu șapte rapoarte.

La insistențe, cei de la Škoda au dezvăluit și că se gândesc la o ofertă de vârf care să implementeze Dieselul biturbo de 2,0 l și 240 CP actualmente regăsit pe VW Passat. Doar că atunci se va prevedea și o altă cuitie automată fiindcă actualul DSG suportă maximum 600 N·m cuplu maxim.

În ciuda puterilor, motoarele vor fi printre cele mai puțin poluante, fiind anunțate gramaje de CO2 între 131 și 171 g/km, cea mai ridicată valoare fiind pentru benzinarul de 1.8 TSI care în schimb aruncă „ursul” ceh în doar 7,5 secunde până la 100 km/h.

Abilități de off-road în confort de limuzină

Pe lângă dinamica în stare pură, cehii au gândit opțiuni de cea mai mare finețe viitoarei lor nave-amiral.

Există un selector al modului de conducere, acel „potențiometru” așezat pe consolă care variază răspunsul motorului, parametrii din softul cutiei de viteze, tăria servodirecției și chiar și puterea acordată aerului condiționat în funcție de de teren și suprafața acestuia. Variantele 4x4 vor avea și un mod de zăpadă care va modifica reacțșiile ABS-ului dar și ale ambreiajului pe drumuri alunecoase, îmbunătățind stabilitatea. Suspensia adaptabilă va fi și ea una dintre opțiuni alături de asistența la coborârea pantelor.


La interior, Kodiaq va avea cel mai modern habitaclu dintre toate modelele mărcii, relativ derivat din cel al Superbei. Zone distincte pentru șofer și pasager, precum în masivele camionete americane, dar cu o zonă comună în centru, dominată de un dispaly de 6,5 sau 8 inci. Pregătirea pentru telefoane include un încărcător inductiv, fără fir, dar și conexiuni bluetooth de preluare a apelurilor sau rulare a fișierelor stocate în smartphone. Va exista inclusiv un canal de comunicație în interiorul mașinii, prin căști la fiecare loc de pasager în care se va putea auzi vocea șoferului, o dotare ideală pentru călătoriile în grup, dar și tetiere special gîndite pentru poziții de dormit în timpul drumurilor lungi.

Peste toate, Kodiaq va oferi pasionaților de camping un mare avantaj prin camera ce va asigura vedere 360° în jurul mașinii la mersul înapoi, dar și acționare automată a direcției când este cuplată remorca, pentru a facilita manevrele de parcare. Mai mult, până la 65 km/h, se poate folosi un asistent de menținere a benzii de circulație ghidat de marcajele de pe drum.

Pornind de la jante de 17” și varianta de bază Sport Line până la edițiile de lux Laurin & Klement, prețul va fi între 23.000 și 40.000 de lire sterline (aproximativ 26.800-46.700 de euro). Bineînțeles, se va distinge, ca și la alte modele Škoda, o echipare Scout, cu acele scuturi, suspensii și facilități de încărcare robuste.

Punct de cotitură și reper

 „Este și un punct de cotitură, ba chiar și o schimbare a imaginii de marcă, a recunoscut șeful Škoda, Bernhard Maier. Mașina aceasta ne va permite să atragem clienți din diferite categorii. Va conduce ofensiva noastră în domeniul SUV-urilor care este dealtfel o parte a strategiei noastre până în 2025 la fel ca și digitalizarea. Observăm un interes mare în acest segment de vehicule și aceasta reprezintă propunerea noastră. (...) Următorul SUV va fi succesorul lui Yeti și mai sunt și altele, derivate din Kodiaq, dar și un crossover special pentru piața chineză.

Pe de altă parte, admitem că Statele Unite contează pentru un sfert din piața auto globală deci n-o putem ignora. Dar nu suntem presați de timp și trebuie să decidem ce produse ar merge acolo și să acționăm în consecință. Cred că spre sfârșitul anului viitor vom decide.”

Materialul original se află aici: http://www.autoexpress.co.uk/ iar ilustrațiile aparțin și ele celor de la Auto Express.

 
 



Leave a comment

You must be logged in to post a comment.