Simply Clever

Noua vedeta intre SUV-urile compacte

Skoda Karoq, la costum indiferent de drum

Administrator

* Kodiaq pe dinăuntru, Spaceback pe dinafară * Robustețe elegantă cu dotări high-tech * Abil în off-road și agil pe șosea *

După turul de forță tehnologică, dar și de stil pe care l-a reprezentat Kodiaq, surprinzând toată piața auto cu unul dintre cele mai voluminoase, dar și capabile SUV-uri medii ale momentului, Škoda se așează confortabil și în dinamic segment: cel al SUV-urilor compacte.

Confortul și siguranța poziționării într-o gamă aflată în mare vogă, cum era și cea a hatchback-urilor subcompacte (Astra, Golf, Megane, Focus) acum câteva decenii, vin din atuurile înrudirii Karoqului cu fratele mai mare, dar și din versatilitatea platformei tehnice și a configurațiilor aplicate pe aceasta.

Practic, Škoda Karoq jonglează cu dimensiunile și greutatea, trecând printr-o paletă amplă, menită să satisfacă aproape orice client cât de cât interesat de un SUV. Spre deosebire de fratele mai matre, Kodiaq, care este „încorsetat” în silueta masivă, lungă și sobră, Karoq are spații mari de oscilare.

Poate evolua de la o citadină cuminte, discretă și modestă, cu motor în trei cilindri turbo, 1.0 TSI de 116 CP, la o familială invincibilă, cu tracțiune integrală, 150 CP diesel și un cuplu pe măsură, capabilă de orice drum asfaltat sau doar sugerat printre văioage și povârnișuri.

Iar paleta este întregită de ultraeconomicul 1.6 TDI de 116 CP, deopotrivă acceptabil pentru deplasări scurte în oraș și mare inghițitor de kilometri la preț redus. Plus năvalnicul 1.5 TSI de 150 CP, cel mai recent performer în domeniul benzinarelor elastice, bun și la accelerări tumultoase pe autostradă, dar și deplasări eficiente, cu doi cilindri dezactivați pentru economie de combustibil.














    

Un Yeti civilizat, din care a rămas însă robustețea

Pentru cei care regretă vechiul model al Škoda în domeniul drumurilor neasfaltate complet, trebuie subliniat faptul că doar hainele s-au schimbat, într-un design mult mai elegant. „Osatura” însă este chiar mai robustă fiindcă se bazează pe o platformă care îl „duce” și pe Kodiaq, fratele mai mare.

Pe de altă parte, cu dimensiuni care îi aproximează „amprenta la sol” cât a unui Rapid Spaceback, Karoq este un vehicul care poate fi foarte ușor manevrat în oraș. Dar are spații de încărcare – pasageri și mai ales bagaje – superioare. Spre deosebire de Yeti, care trebuia să se descurce cu doar 405 l în portbagaj, Karoq are cel puțin 521, ba chiar crește la 1830 l dacă scaunele Varioflex din spate (o altă „moștenire” avantajoasă de la Yeti) sunt judicios reglate sau chiar rabatate.

Punând mai pregnant accentul pe utilizatori tineri, Karoq este prima Škoda care vine cu ecran tactil de 9,2 inci la sistemul de infotainment, dar și cadrane digitale și customizabile pentru instrumentarul de bord.


 
 

Prețul, nu cel din urmă atu

Și, pentru că se adresează unei clientele diverse, inclusiv cea tânără care se presupune că trebuie să-și împartă resursele pe mai multe planuri, Karoq stă excelent și la capitolul preț.

De exemplu, modelul pe care îl admirați în imagini, Karoq Ambition 1.6 TDI cu 6 trepte manuale, costă 24.811 de euro cu TVA.

 Și cu toate acestea, include opționale de peste 1.400 de euro, cum ar fi afișajul MAXI-DOT color, duzele încălzite ale stropitiarelor de parbriz, scuturile suplimentare de protecție, scaunele încălzite cu reglaj separat, sistemul KESSY de acces și start/stop fără cheie, geamurile umbrite Sun-Set, oglinzile electrice cu pliere automată și lumini de curtoazie, Smartlink, dar și radio cu MP3-player Bolero, cu touch-screen color, USB și cititor de SD card. Pe lângă ele, un set de roți de iarnă Bridgestone de 16”, cu jantele aferente.

 



Leave a comment

You must be logged in to post a comment.