Simply Clever

Fabia 2018 în detalii

Chiar și mică, o Škoda are întotdeauna pretenții mari

Administrator

* Cel mai versatil model * Schimbările urcă standardele de design, materiale, dar și tehnologice * Prea atenți cu banii pentru variante ieftine și slab dotate *

Al doilea cel mai bine vândut model din gama Škoda - Fabia - este poate și cel mai versatil.

Clienții au dovedit că opțiunile lor pentru Fabia acoperă o paletă largă. Poate fi și o citadină mică, cu niște consumuri modeste și întreținere minimă (variantele de 1.0 l MPI, de 60 și 75 CP, sau 1.4 TDI de 90 CP). Unii tineri o cumpără pentru caracterul de hot-hatch în devenire (1.0 TSI de 95 sau 110 CP). Multe firme au ales varaiantele combi, potente și spațioase, deopotrivă potrivite unei utilizări cu kilometraje urbane extinse (de exemplu în taximetrie sau pentru agenți de vânzări). Familii tinere au văzut-o potrivită pentru călătorii lungi cu bagaje multe (530 l volumul portbagajului și 555 kg sarcina utilă).

Iar dacă prototipul Vision X dezvăluit va transfera unele dotări specifice miniSUV-urilor modelului Fabia din paradigma căruia a plecat conceptul acestui crossover, atunci „bagajul de aptitudini” al Fabiei va fi unul dintre cele mai complete.


Odoo CMS - a big picture



    

Vizual, upgrade-ul pentru 2018 al Fabiei atrage atenția asupra încorporării tehnologiilor LED, atât în faruri, cât și în blocurile optice din spate. Gama de jante din aliaj a fost extinsă pentru prima oară cu modele pe 18”.



 

Interiorul a fost refăcut, sunt materiale și tapițerii noi, inclusiv paleta de culori, iar tabloul instrumentelor de bord a fost reproiectat.

Scaunele opționale combină textilul cu pielea și pentru cele sport au fost incluse cusături roșii, de efect.


Standarde de top chiar și la clasa mică? Cu atât mai mult!

Dotările standard au fost și ele extinse, de exemplu sunt incluse oglinsi electrice și încplzite încă de la nivelul de echipare Active, iar butonul de coborâre a geamului dintr-o singură apăsare este acum prezent la toate ușile.

Odoo CMS - a big picture

 

Pe lista de dotări „'Simply Clever” apar acum și port USB dublu pentru pasagerii din spate, dar și suporturile de tablete, covorul cu două fețe pentru protejarea portbagajului, dar și lanternă cu LED, detașabilă, la Combi.

Škoda Fabia are acum sistem infotainment cu ecrane de 6.5”și conectivitate prin bluetooth, USB și slot pentru card SD. Versiunile cu Swing Plus și Amundsen includ SmartLink+ care poate „lega” un smartphone prin MirrorLink®, Apple CarPlay or Android Auto, dar suportă și conexiune cu serviciile Škoda Connect (Infotainment Online, Care Connect).

Siguranța a fost și ea revizuită. Noile faruri sunt echipate cu Auto Light Assist. Detectorul de unghi mort (Blind Spot Detect) vă „ține spatele” când schimbați benzile, monitorizând traficul și alertându-vă la vehicule care apar în unhiul mort. Rear Traffic Alert vă avertizează la traficul din spatele mașini, opțiune utilă când ieșiți dintr-un loc de parcare fără vizibilitate.

Fabia modernizată nu este doar un moft de facelift. Clasa în care se luptă este una dintre cele mai competitive, cu 14 milioane de subcompacte mici vândute anual în întreaga lume, iar în Europa 20% din vânzări sunt din această categorie. Prin urmare, la mijlocul „duratei de viață” a unui model, faceliftul este de fapt prilej pentru o reconfigurare generală, nu doar de design, ca acum un deceniu.

Și nici măcar o politică a prețului ținut la concurență cu minimele de pe piață nu mai reprezintă cheia succesului. Fiindcă în gama mică a crescut foarte mult cererea pentru accesorii de vârf, până acum prezente doar pe modelele mari.

De exemplu, în Germania, 34% din subcompactele mici se vând cu dotări socotite aproape de lux. Iar situația se regăsește și în Marea Britanie, dar și în Cehia, unde cei mai mulți clienți au preferat Fabii cu dotări de top, din echiparea Style. Pe principiul că sunt prea chivernisiți cu banii lor ca să-și permită lucruri ieftine, slab dotate și cu o pierdere majoră de valoare în timp și/sau la revânzare.



 



Leave a comment

You must be logged in to post a comment.