Simply Clever

Cum se vinde, cinstit, o flotă

Administrator

Evident, cea mai mare bucurie pentru un dealer este atunci când, după o negociere, scoate pe poartă nu doar mașină, ci un șir întreg de automobile noi-nouțe, cu un profit proporțional. Dar asemenea tranzacții, în ciuda aparențelor, pot fi mai dificle chiar decât vânzările însumate ale mașinilor flotei respective către clienți diferiți.

În primul rând, pentru că un client de flotă este un client foarte pretențios și bine informat. Iar dacă mașinile nu sunt punctul său forte, cu siguranță costurile sunt. Iar alegerea sa, ca marcă, model și avantaje oferite, se va baza pe observații atent făcute în decursul exploatării flotei pe care deja o are în exploatare de ani buni. Dar, mai ales, se va baza și pe niște așteptări maximizate de eficiență, fiabilitate și consum.

Clientul nostru a bifat cam toate cerințele critice de mai sus: a vrut mașini ieftine, ușor de manevrat, încăpătoare (și pentru concediile angajaților...), dar și ușor de întreținut, inclusiv extrem de cumpătate la pompă.

Škoda Rapid nu a fost totuși o alegere rapidă

E adevărat, alegerea mărcii a fost totuși mai ușoară decât în alte cazuri. Vorbim despre un client care mai are are 11 Škoda. E drept, Fabia, Diesel și Combi.

Iar aici a intervenit deja schimbarea. De la alb, fără pretenții și costuri suplimentare, la albastru, metalizat, dar cu prestanță. Poate că întreținerea va trebui să fie mai des făcută, dar și satisfacțiile sunt incontestabile. Culori cu personalitate – imagine de firmă asigurată.

O mare schimbare a reprezentat-o trecerea de la TDI la TSI. Însă la această decizie au contribuit chiar motoarele TDI însele. Între 170 și peste 200 de mii km parcurși vioi, în doar patru ani, fără să se fi confruntat cu vreunul dintre „defecte” relativ des întâlnite la Dieselurile common-rail, „sugrumate” de cerințele pentru protecția mediului și consum minimizat. Nici injectoare „obosite”, niciturbine „cu scârț” și nici EGR-uri „clipitoare”.

Iar dacă acele motoare, dezvoltate totuși progresiv din tehnologii de-acum un deceniu au ținut, cu siguranță va face față cu brio și noul 1.0 TSI. Motor a cărui „soliditate” s-a demonstrat inclusiv prin „prepararea” biturbo dusă până la 272 CP, cu care cei de la Volkswagen s-au „lăudat” (fiindcă toate motoarele pe benzină până la 2,0 litri se fabrică, de fapt, în Cehia) la cel mai recent Salon Auto european, cel de la Frankfurt.

Au mai intrat în ecuație, desigur, și scaunele confortabile, dar și ținuta de drum care se este foarte apropiată de cea a Octaviei cu punte spate elastică. Ca să nu mai amintim și portbagajul absolut uriaș, discret sub alura de sedan, dar complet accesibil sub hayonul uriaș.

Odoo image and text block
Odoo image and text block
Odoo image and text block
Odoo image and text block

Afaceri și umanitate. Merg împreună?

O astfel de achiziție, cum a fost cea de 11 exemplare de Rapid hatchback azurii, nu se petrece peste noapte. Și nici peste weekend sau peste câteva săptămâni. Iar în timpul de la manifestarea intenției până la plata avansului, cumpărătorul încearcă să-și sporească beneficiile sub imperiul psihologic al sumei consistente ce va urma.

Cum fac, deci, colegii noștri de la Vânzări?

În primul rând, încearcă să înțeleagă perfect ce vrea clientul. Iar dacă reușesc să-i răspundă cu un produs care-i depășește într-o cât de semnificativă măsură așteptările, clientul nu se va simți doar flatat cât mai ales înțeles și respectat în interesele sale.

Odoo image and text block
Odoo image and text block
Odoo image and text block
Odoo image and text block

O bună comunicare este esențială. Și nu este vorba aici doar despre mesajele în sine, cât despre modul în care, ca parteneri, noi, cei care vindem maținile, și cleinții noștriu care se bazează mulți ani pe ele, găsim disponibilitateade a răspunde prompt, indiferent că e luni la prima oră sau vineri pe final de program. De a răsounde măcar cu o asigurare că am înțeles cerinele și facem tot ce ține de noi să le găsim soluții.

De exemplu, clientul este foarte preocupat de fluxul propriilor sale lichidități. Nu îi plac constrângerile majore, situațiile de cashflow la limită sau dificultățile în a-și recupera pagubele pentru care s-a asigurat.

De aceea, echipa noastră de Vânzări, pe lângă cea mai bune soluții de motorizare, echipare și discount, îi configurează clientului și finanțarea optimă - fie că vorbim de leasing operațional, financiar sau simplu credit - dar și asigurarea CASCO cea mai avantajoasă. Să nu uităm că IVAS Service și IVAS Broker au o bogată experiență în lucrul cu asiguratorii...

Și pentru că, dincolo de afaceri, relațiile interumane trebuie să primeze, întâlnirea dintre furnizor și client - parteneri în fond - trebuie să constituie ea în sine un motiv de bucurie. Iar aparent pragmatica vânzare a unor autoturisme poate fi transmormată într-o mică sărbătoare, o surpriză plăcută pentru cei care au aflat că vor rula în mașini noi cu doar câteva ore înainte de a primi cheile. Dar și o satisfacție pentru cei care, mai presus de costuri și profit, au pus pe roate încă o relație de parteneriat bazat de încredere.

 
 

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.